Friday 28 August 2015

Share sikit

Ikhlas?
Rasa sedih sebab, dah nak sambung study balik. Sedih kena tinggalkan rumah, katil, bantal, selimut, dan banyak lagi...
Aha! Yang paling sayang nak tinggalkan, mak and ayah. Huhuhu, boleh pulak terlist belakang2. Tapi, the truth, fikir nak pergi tu pun dah buat rasa rindu dengan mak and ayah. Ceit, macam anak manja la pulak, well, saya tak manja walaupun mostly member2 cakap saya MANJA. MANJA? that word, tak sesuai untuk saya...kan Ayol??? Hihihi...

Ok, back to the topic, saya tak sure bad news, sad news or just news and not a news at all. Ok, bila dah sambung study...mesti busy kut. Ke tak busy? Ah! Confirn busy punya dan cuti...SIKIT. Cuti sikit, saya yang sakit. Parah! Hurm...mungkin susah nak spend masa nak publish something kat blog. SEDIH tahap dewa la kut. Entah, tapi...kalau dengan izinNya dipermudahkan, mungkin senang la sikit kut. Ah! Tak tahu nak cakap macam mana...

By the Way...
Thanks to all the viewers, readers, hang outers (hehe, geng lepak maksudnya), visitors, followers , friends, supporters, googlers (geng kaki google. I Am A Googlers) , KDA, Besties and so on.
Sebab awaaaaakkkk (serius panjang) semua la, pageviews saya increase. Alhamdulillah, sekarang memang cecah ribuan satu hari. Huhuhu. Pleasure...and I LOVE ALL OF YOU. Terima kasih sudi baca post saya, cerpen saya yang serba kurang tu, dan komen. Saya suka baca komen semua orang. TERHARU! sorry andai ada cerpen yang over, tak logik, tak best langsung, menyakitkan hati, tak sempurna, entah apa apa entah dan segala hal yang tak menyenangkan. SAYA MINTA MAAF DARI JARI TANGAN SAMPAI JARI KAKI. Saya mungkin akan post cerpen lagi tapi, maybe slow update kut. Tak sure nak cakap apa. Thanks for those yang bagi saya harapan untuk terus tulis cerpen. Honestly...terharu sangat. Maybe saya tak pandai nak luah perasaan melalui penulisan becoz, i am not a good writer. Kalau melalui percakapan pun macam tak je, sebab saya suka cakap benda mengarut. Hahaha.

By the way...(banyak betul btw ni)
Saya BAHAGIA tahap dewa ada orang yang suka baca apa yang saya post. TERHARU( banyak kali ulang ni, tapi. Truth!). Saya orang yang open minded dan sorry atas kekurangan saya. Maaf sebab tak pandai bahasa inggeris tapi berlagak terel. Huhuhu Antually, nak sangat belajar cakap mat saleh tapi, slang lain yang keluar. Dahsyat bonar dengarnya. So, saya cuba nak improve dengan buat dialog. Dah macam mental rosak, cakap sorang2 gitu. Hahaha. Kawan kata, 'lantak la dengan grammar tu, asal sampai maksud ayat sudah.' Kawan yang cakap. Huhuhu. Lepas tu kena pulak balun, 'bajet tatabahasa kau betul, cakap pun main pakai bahasa entah negara mana kau bawak' . Well, saya angkat komen kawan saya ni dengan gelak sampai jatuh katil. Memang dahsyat tatabahasa yang saya gunakan. Kadang2 saya pun tak sure a few word yang saya guna dalam hidup ni. Bila cari dalam kamus, Ya Allah, tak wujud pun!!! Hahaha. Tapi, saya tak cakap semua tu bagus. Pada pencinta tatabahasa dan grammar. SAYA MINTA MAAF DARI UTARA KE SELATAN. 

Ok, last part. Thanks siapa yang baca sampai sini. Saya cuma takut bila saya dah lama tak post orang tertanya tanya. Ehek, ada ke orang tertunggu tunggu??? Hihihi. Tak tahu nak cakap apa... tapi, Serius, saya ucapkan terima kasih sebanyak pasir di Pantai Cahaya Bulan pada sesiapa yang baca apa yang saya tulis. Kalau ada yang baca cerpen saya dari first saya publish sampai sekarang. Ya Allah, HAPPY, rasa nak nangis. Actually, dalam setiap cerpen tu, saya try nak selit pengajaran la sikit. Pengajaran la SANGAT kan...hahaha. apa pun. Apa yang baik jadikan teladan, apa yang buruk, jangan jadikan sempadan je, pergi campak angkasa lepas terus. Baru la tak ada rasa nak usha sempadan sebelah sana tu. BAHAYA!!! Hihihi. Hurm, kalau bab mengarut pun Win saya ni... huhuhu.

Ok! Tadi dah last, sekarang ada lagi. Ada la cerpen yang saya akan publish dalam masa terdekat ni, sebelum masuk empayar busy tu. Jadi, pada yang nak baca...sabtu nanti kut...huhuhu.

#thanks kalau baca ni sampai habis. Komen la apa2 pun. Saya lapang dada je. Typo tu sorry la...hehe..

Love,
-ALZai_SANara-

10 comments:

  1. I hope you can do well in your study! And mostly dont stop writing. I love all your cerpen plus i am your no 1 fans! So please buat cerita yang merapu rare dan mengarut because i like the kind of story. Your idea is definitely amazing. Wish u luck in future sister! ��

    ReplyDelete
    Replies
    1. huhuhu...thanks...x tahu nak ckp ap. Happy awk suka... crita mngarut n rare...ada idea tpi...x ada masa nak tulis lgi...huhuhu..in sha Allah. Thanks again...huhuhu

      Delete
  2. Spanjang yg sy thu,writer nie mmg manja + cengen....haha,,by the way...good luck for your study sis...❤❤❤

    ReplyDelete
  3. Yeah me too!!!! I love your cerpen so much!!!! Please I beg you don't stop writing!!!!! I had finished read all of your cerpen akak!!!! Suka sangat!!!! Kena dengan my soul!!! Hahaha x sabar nak tahu akak punye cerpen edition September!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha...saya senyum sampai telinga baca komen adik nii...betul ke adik ni??? Hahaha...akak pun akak lah...thanks baca...All??? Ya Allah, terima kasih, Alhamdulillah adik suka...september punya??? Erm...in sha Allah, soon...

      Delete
  4. semua cerpen awk buat ni mmng superb la,, xtau nak ckp ape lagi sbb best sngt.. *tapickpjugakkan*,, mcm sye rase kita sama umur je .. rase je la hehhe .. btw klau stress bce je crpen awk buat gelak jer ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq baca. Sya 20 awak? Sme ke? Hehe

      Delete
    2. ywlcm,, laa tua stahun jela,, sye 19 ,, dh trng sthun kt situ tdi heheh,, sis la ni,, bngga pulak tngok org muda y terer buat crpen..👍👍

      Delete
  5. Good luck study sis....keep it up....cerpen2 sis semua terbaik.....rare and raw....jgn lupa sentiasa update new story kalau sis free....keep stay strong sis...saya pun mcm sis jugak...kena berpisah ngan parents sebab nak sambung belajar lepas spm...😢😭😢😭😢

    ReplyDelete